تشکیل کارگروهی برای بازپروری زنان و کودکان معتاد

ارسال شده توسط ادمین در 26 بهمن 1393 ساعت 23:16:33

تشکیل کارگروهی برای بازپروری زنان و کودکان معتاد

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: قرار است کارگروهی برای بازپروری زنان و کودکان معتاد تشکیل شود.

 حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی در حاشیه‌ نشست هم‌اندیشی مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری‌های سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌ یکی از محورهای این نشست شأن و جایگاه دفاتر حمایت از کودکان و زنان در دادگستری‌های سراسر کشور است. این دفاتر علاوه بر بعد فرهنگی، دارای ویژگی مددکاری و مشاوره است. همچنین اقدامات را به صورت قضایی انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: محور اصلی این نشست مربوط به زنان و کودکان است، ولی گاهی اوقات از آقایان هم حمایت می‌شود و نوع فعالیت آنها نیز مورد بحث قرار می‌گیرد.

صادقی درباره‌ اینکه چه مسائلی در نشست هم اندیشی مدیران دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان مورد بحث قرار گرفت، گفت: مساله بازپروری معتادان در میان زنان و کوکان موضوع مهمی بود که در این نشست مورد بحث قرار گرفت و بنا شد در این زمینه کارگروهی تشکیل شود تا ترک آنها بهتر و راحت‌تر انجام شود. همچنین در ادامه قرار شد برنامه‌هایی مانند تشکیل انجمن‌هایی برای ترک معتادان صورت گیرد و زنان و کودکان متهم یا افراد آسیب دیده به صورت رایگان تحت مراقبت قرار گیرند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: محور دیگری که در این نشست مورد بحث قرار گرفت موضوع مهم خانواده، پایداری خانواده و معضلاتی مانند طلاق بود. بنا شد طرح‌هایی که در استان‌ها اجرا شده آسیب شناسی شود و از میان آنها بهترین طرح انتخاب شود. همچنین بناست در شهر تهران طرح خانواده پایدار پیگیری شود، البته با حمایت شهرداری، استانداری، وزارت ورزش و بهزیستی. این طرح با محوریت و همکاری معاونت فرهنگی و دادگستری‌ها قرار است دنبال شود تا ما شاهد کاهش طلاق در کشور باشیم.

ایسنا

این مطلب را به اشتراک بگذارید:


  • درباره ما

    موسسه حقوقی فقیه نصیری در بهار سال هشتاد و هشت به همکاری سه نفر از وکلای پایه یکم دادگستری ، عضو کانون وکلای دادگستری استان مازندران ، به مدیریت عاملی آقای البرز فقیه نصیری، ریاست آقای احسان فقیه نصیری و نائب رئیسی آقای گودرز فقیه نصیری(با بیش از دو دهه فعالیت در این عرصه) تحت ...

  • ارتباط با ما

    نشانی: چالوس، مقابل دادگستری، ساختمان وکلا، طبقه اول، واحد سوم

    تلفن: 01152255455 , 01152254080